6 KELEBIHAN MORNING SICKNESS ATAU MABUK HAMIL

Jangan tak tahu yang morning sickness pon ada kelebihan tau. Kalau takde morning sickness tak mencabarla mengandung kan. Tapi kalau da keterlaluan sehingga dehydrate, kena tahan wad tu susah juga.

Ok jom tengok 6 kelebihan morning sickness ni

  1. Mengurangkan risiko keguguran kerana banyak kajian menunjukkan risiko keguguran adalah rendah pada ibu yang mengalami muntah-muntah dan mual semasa hamil.
  1. Mengurangkan risiko kelahiran pra matang atau bayi tidak cukup bulan.
  1. Mengurangkan risiko kelahiran bayi dengan berat badan yang rendah.
  1. Hormon Hcg semasa hamil akan meningkatkan dan ianya dipercayai menyebabkan rasa mual pada ibu namun ianya baik kerana hormon yang tinggi akan melindungi bayi di dalam kandungan anda.
  1. Apabila ibu mengalami mual-mual atau muntah, ini menyebabkan ibu tidak mengambil makanan yang tidak sesuai pada peringkat awal kehamilan, secara tidak langsung menjauhkan ibu dari mengambil makanan yang membahayakan bayinya.
  1. Ukuran placenta bertambah. Bila ibu mengalami muntah-muntah, pertambahan berat badan ibu sendiri tidaklah naik mendadak. Dengan ini memberi ruang kepada placenta menambahkan ukurannya! Plasenta memainkan peranan yang penting untuk membekalkan nutrien dan bekalan darah yang mencukupi kepada bayi.

Pengalaman saya mengandungkan Nafisah dan Anas memang berbeza dari segi alahan ni. Ketika mengandungkan Anas lebih mudah, perlu sarapan cepat dan jangan biarkan perut kosong, nanti angin masuk dan muntah. Sewaktu mengandungkan Nafisah, masa 1st trimester pagi-pagi mesti muntah.Bila muntah lega. Waktu tu belum kenal dengan Shaklee. Sekarang da kenal dan tahu yang peppermint ginger Plus boleh redakan loya dan mual.

Testimoni mabuk hamil (mama2r.com)

“Alhamdulillah kali ni dah kenal dengan Peppermint Ginger Plus. Memang sangat-sangat membantu saya..bila makan rasa lega sangat badan dan kurang sikit rasa loya sebab angin dalam badan mudah keluar. Ramai kawan-kawan saya yang cuba makan Peppermint Ginger Plus waktu tengah mabuk pun bagi feedback yang sama. Bagi saya, sekurang-kurangnya bolehlah saya elakkan dari makan benda yang bukan-bukan macam jeruk, asam atau pun pil tahan muntah untuk hilangkan loya/mabuk tu. Ibu pun mungkin boleh cuba Peppermint Ginger Plus ni. Banyak khasiatnya selain dari buang angin dalam badan dan boleh melegakan sebu/senak dalam perut..”

P_1

peppermint-ginger-plus

Doktor Zubadi turut mengupas isu ini dalam blog beliau http://drzubaidi.com/blog/bolehkan-mengambil-halia-ketika-hamil/

Kepada sesiapa yang alahan/loya/mual atau mabuk perjalanan bolehla ambil ginger plus ni.Caranya rendam dalam air dan minum, ala-ala macam Eno Halia tu.

Sebotol hanya rm45 (90 biji)

Pm/wasap for order,

Elin | 017-7854596

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s