3 sumber kalsium untuk anda yang tidak gemar susu

Anda gemar susu?
Anda tidak gemar susu seperti saya?

Mungkin kerana sedari kecil saya tidak minum susu formula, maka sampai sekarang saya tidak gemar susu. Anda jangan risau kerana anda masih boleh dapat khasiat kalsium dari segelas susu dari sumber lain yang lebih mudah dan praktikal.

Hasil pembacaan saya, terdapat 3 sumber yang sangat mudah diperoleh,

1.) 10 biji Alfalfa Complex Shaklee mengandungi 300mg kalsium menyamai nutrisi dalam segelas susu .

2.) 1 tablet ostematrix = segelas susu tinggi kalsium

3.) 130 miligram (empat keping) tempe memberi khasiat setanding susu segelas.

10943573_10203249995467123_323753800_n

Kesemua sumber diatas menjadi menu harian saya. Alhamdulillah saya tak perlu risau kalsium dalam tubuh saya, malah saya dapat lebih dari itu. Jom tiru saya.

Elin

pm/whatsapp/telegram : 017-7854596

SID : 1142277

Leave a Reply

